» Sjunga i duschen

Jag kom precis ut från duschen. Jag tycker om att sjunga medans det varma vattnet sköljer över mig.Så avkopplande. I duschen är jag Beyonce och när jag kommer ut är jag en vanlig tjej. Som om jag har två sidor av mig själv, en som ingen vet om! Som Clark Kent. 
Bara att jag är utan förklädnad, inte som i Lois och Clark. Fast villken förklädnad.. Smart med glasögonen där, ingen kommer märka att det är du Clark! Villket ingen gör, men de borde märka. Ologiskt!
 
 
Idag va jag med **Joselyn i några timmar. Vi bakade kladdkaka och kollade på Grease. Och vi tog lite tid "to catch up" (hittade inget bättre ord för det) Hon har vart bortrest hela höstlovet och kom hem idag så det behövdes! Har saknat henne galet mycket! 
 
 Jag upplyste henne om Lou Reeds död. Först visste hon inte vem det va, men sen när jag visade bild så kom hon ihåg och hon blev jätteledsen. Svårt med namn, eller så ljög hon. Vi är båda gammal-och-icke-mainstream musik-fans. Och alla i den generationens musik vi lyssnar på vet vem Lou är(va). 
Men jag skulle inte dömt henne. Det är svårt att veta allt om en annan generation när man är född för sent.
Jag är inte jättestort Velvet-fan, men hans död påmminde mig hur alla fantastiska människor kommer dö så småningom och att rapp-töntar och justinbeiber-zoombies kommer att ta över jorden snart. 
 
Vi försökte få Joselyns vinylspelare att fungera så vi kunde spela hennes Grease-skiva. Vi köpte en massa skivor på en skivmässa nyligen. Själv är jag skyldig till att äga 2 Blondie vinylskivor. En skiva med Grease-låtarna och så har jag en vinyl-skiva med saturday night fever låtarna. Jag har tre cd-skivor med Ebba Grön, Sex Pistols och U2 ochså. 
 
 
Varför när vi kan spela samma låtar på datorn? För att vi vill kunna göra något som man gjorde förr,när allt va awesome. När det inte fanns Instagram eller Facebook. Inte töntiga fjortisbloggar heller, och när alla inte va beroende av sina mobiler!
 
                                                       
 
 Jag ska försöka fixa headern men det är svårt! Hjälp!,någon? 
Nästa inlägg: Trender och hur det irriterar mig (så jag kommer ihåg!) Och så ska jag komma ihåg att skriva ett inlägg om hur kvinnor framställs kom ihåg! kom ihåg! Och ett att folk säger allt på engelska!
*** Inte hennes riktiga namn


haha minns när jag brukade titta på Louis och Clark. Var alltid förbannad på att ingen kände igen vem Superman var ;D

Svar: Ja! De borde känt igen honom på rösten iallafall. De brukade gå på vardagsmorgnarna på sexan men jag tror inte den gör det fortfarande.
thatonegirl.blogg.se

2013-10-31 // 22:52:30

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras kanske, haha nä skämta)

Länka din blogg!:

Kommentar:

Trackback