» Språk-val

I femte klass fick vi en lapp. Spanska, Franska, Tyska eller Engelska förstärkning. Jag valde spanska, och såhär visade sig alla språken att va. 
Franska: Läraren är alldeles för snäll och gav 5 elever av 16 A och resten B och C. 
Tyska: Jättesvårt, många slutade. 
Engelska förstärkning: De tittar på film heeela tiden. Mest för att läraren är lat.
Spanska: Va bra i början men sen började alla byta till engelskan. Vi har hela tiden fått byta lärare. I sjuan hade vi en hemsk en, hon kallade mig hjärtat och lilla vän. Hon tog med färgpopcorn från spanien för att bjuda - Man fick en var. (EN VAR??!! Hon kom med en hel stor bunke och vi tänkte yeyy nu blir det fest, men icke den feta haggan skulle äta allt själv)
Hon sa att vi hade läxa när vi inte fått någon. Hon fick mig att hata spanska. Jag tänker inte skylla allt på henne, det vore fel. Men delvis är det hennes fel att jag håller på att få F varje termin sen dess. 8/18 på läxförhör. F på prov och jag får göra omprov. Jag ligger så efter att jag inte ens orkar försöka längre. 
 
I spanskan sattes klasser ihop till en. Vi va nog 25 från början men i början av åttan hade många bytt. Vi va bara ca 15 kvar. Samma va det i de andra 2 klasserna som slåtts ihop till en spanska grupp. Så då slog dom ihop dom grupperna. Det måste verkligen va överfullt på engelska förstärkningen, och läraren måste vara väldigt smickrad. 
 
På onsdag har vi spanska prov, jag ska försöka! Jag sitter och försöker plugga just nu. Men jag börjar få ont i nacken från att sitta vid skrivbordet och skriva på datorn, borde sluta innan jag blir allvarligt skadad. 
Om jag känner att jag inte kommer klara det får jag va sjuk på onsdag, fast nackdelen då är att jag inte får chans till ett omprov sen. Utan då kommer jag göra provet samma dag som de andra gör omprov. Om jag får F då får jag nog F i slutbetyg. Ett F ser inte bra ut när man ska söka till gymmnasiet. 
                                                 Vad tycker du att jag ska göra? 


» Linn

Plugga röven av dig och sen går du och blir mer än godkänd på provet! Bättre att tackla ett problem direkt än att skjuta upp det ;)

2013-11-04 // 21:25:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras kanske, haha nä skämta)

Länka din blogg!:

Kommentar:

Trackback